torsdag 25 juni 2020

Sommarstillhet

Havet ligger som en spegel, inte en enda liten krusning, inte förrän jag sätter ner mina fötter i det förhållandevis kalla havsvattnet. Klockan är halv 7 och inte kotte är uppe mer än jag och än mindre är någon mer än jag nere på stranden. Det enda som hörs är tuppen som gal i byn.det känns riktigt lyxigt att klättra ner från bryggans stege och rakt ner i havet. Där hänger en termometer vid sidan av stegen som visar 17 grader. Visst känns det lite svalt när vattnet omsluter kroppen men riktigt så kallt som 17 grader känns det inte. Överallt påminns vi hela tiden om att hålla avstånd, kommunen har satt upp en skylt på stranden med texten ”håll avstånd - simma inte i stim” Jag undrar just om det är möjligt att det kan ha undgått någon att vi ständigt och jämt skall hålla avstånd. Det kändes väldigt säkert simma ut i sundet i dag alldeles allena.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar