onsdag 22 maj 2019

Vad händer i min födelseort

Just precis vad händer i Växjö, där jag är född och uppvuxen. När jag är i Växjö så brukar jag gå eller köra runt i mina hemtrakter. Den här gången blev jag riktigt orolig. Visserligen läser jag SMP så jag vet något vad som diskuteras, men att se det i verkligheten gör mig lite bedövad. Nu är det naturligtvis inte allt som galet, det finns många fina platser. Promenaderna runt Växjösjön är helt fantastiska och Strandbjörket som jag lekte i när jag var liten, det är fina platser mitt i staden. Däremot lovade jag mig själv när jag bodde i Växjö att om jag någon gång skulle bli trädkramare så skulle det vara om någon som så mycket som krökte en gren i Vattentornsbackarna, då skulle jag hänga i trädtopparna. Nu blev det inte något av trädkramare tankarna utan vips så var det gamla vattentornet rivet och ett nytt landmärke tornade upp i staden. Vackert? Ja det får väl var och en avgöra. Bygget av det nya stationshuset och kommunhuset har länge varit en tråd i tidningen. Nu ligger allt inbäddat i stora tält så det blir väl en riktig happening när tältet tas bort.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar