söndag 26 maj 2019

I dag firar vi alla världens mödrar

I dag firar vi alla positiva, inspirerande, livsbejakande och starka kvinnor världen över som dessutom har fått den stora glädjen av att vara mor. Jag vill naturligtvis speciellt firar mödrarna i min närhet. Svärmor som fyllde 96 år i mars och som har en livserfarenhet som många inte ens kommer i närheten av att få uppleva. Hon klarar vardagssysslorna helt själv, men får lite hjälp med att handla och så hjälper hennes snälla granne till med att klippa gräset på hennes tomt. Jag firar svärdottern som är yngst i skaran. Den här kvinnan fullkomligt exploderar av kreativitet och energi. Hennes glädje över sina pojkar syns som en aura runt hennes vackra väsen. Så firar jag naturligtvis dottern, som är ett energiknippe utan dess like. Hennes oerhörda förmåga att hålla tusen bollar i luften gör henne till en tusenkonstnär. Det finns bara tre individer som alltid spelar första fiolen och det är hennes barn. Jag är så tacksam över att jag får dela livet med dessa oerhört starka kvinnor och skänker en tanke till de som inte finns med oss längre i dag när vi hyllar alla världens mödrar. Grattis Gulli, Sandra och Emma på morsdag.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar