måndag 8 oktober 2018

Tänk vad ett meddelande kan förändra en upplevelse

Höstlöven med sina fantastiska färger dalar lite försiktigt i vinden ner till sin plats på marken för att ge mylla åt småkryp och växter. Det är balsam för själen att strosa runt i en vacker miljön och insupa de vackra höstfärgerna. I går tog jag mig ut i skogen, eller skog och skog mer än liten dunge med lite träd. Jag brukar cykla hit och strosa runt en liten stund i ibland i sällskap av några får som följer mig lite nyfiket. När jag igår kom fram till den instängslade området som vätter mot skogen så möttes jag av en lite ovanlig skylt- Varning för bagge. Det brukar inte röra mig i ryggen att jag får en skock får efter mig. Efter att ha sett skylten skannade jag av området för att hitta baggen, men jag kunde inte identifiera någon bagge. Däremot blev de väldigt nyfikna på mig och hela flocken började styra kosan mot mig, då tog jag upp en pinne från marken , vilket gjorde mig ännu mer intressant och snart var hela högen väldigt nära och frågan var Var är baggen ? Det hela slutade väl och jag kunde smyga tillbaka till min cykel med lite förhöjd puls.
Hela tiden tänkte jag på det med ” Vargen Kommer” !





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar