söndag 28 oktober 2018

En stillsam tidig morgon framför brasan

I dag var det en tidig morgon så vad passar väl bättre än en kopp kaffe som start på dagen framför brasan. Även om vinter med snöblas gjort stil antågande till Öland ännu så är det rätt skönt att få låta sig värmas i ljudet av sprakande lågor. När vi idag har övergår till vintertid så är det nog många som njuter av att få en timme extra sovmorgon, jag önskar att jag kunde stämma in i den hyllningen men icke.. nej jag njuter av en timme extra dag. Det är nog bara barnbarnet Alfons och jag som gillar det, han passade extra mycket på att få njuta av dagen och gick upp 04:15. Det där med sömnen kan vara ett kapitel för sig och speciellt som det har varit nu de senaste nätterna - Fullmåne. Usch och fy vad den runda himlakroppen kan ställa till det, jag påverkas väldigt mycket av fullmånen, jag vet att många fnyser åt det och kallar det humbug, men det kan jag säga så är det inte. 










1 kommentar:

  1. Ich freue mich auch über deinen Blog.
    Über die Bilder von Öland und vom übrigen Schweden.
    HIer ist es auch nur 4 Grad, aber ab Mittwoch soll es wieder wärmer werden.
    Bei Klart.se sehe ich, das auch auf Öland wieder wärmer Luft kommt.
    Ja, wir werden Aug./Sept. 3 Wochen in der Nähe von Kivik sein,
    aber zuerst im Mai wieder 4 Wochen auf Öland.
    Jetzt müssen wir noch den dunklen Winter schaffen.
    Wir haben es ein bisschen heller als ihr, aber trotzdem dunkel.
    Komm gut durch die dunkle Zeit.

    Jag är också glad över din blogg.
    Om bilderna i Öland och övriga Sverige.
    Det är bara 4 grader, men från onsdag ska det vara varmare igen.
    På Klart.se ser jag att varm luft kommer till Öland igen.
    Ja, vi kommer augusti / september. 3 veckor nära Kivik
    men först i maj igen 4 veckor på Öland.
    Nu måste vi göra den mörka vintern.
    Vi har det lite ljusare än dig, men fortfarande mörk.
    Kom igen genom den mörka tiden.Kram Marlise

    SvaraRadera