lördag 11 mars 2017

Promenad runt Kalmar i arla morgonstund

Jag tog en promenad runt i en underbar miljö i Kalmar. Tyvärr var inte vädret vad man hade hoppats på men det var vackert på sitt sätt. Klockan var runt 8 så det var mest hundägare som var ute. De tittade lite misstänktsamt på mig där jag gick runt med kameran i högsta hugg i arla morgonstund. Jag tänkte försöka mig på att fotografera lite sjöfågel men det var inte så många som ville vara med på bild. Jag skulle ha valt hundarna i stället då hade ni fått sett en hel kennel.








1 kommentar:

  1. Ja, das sieht sehr winterlich aus auf Öland.
    Ich habe es schon auf den Webcams
    und den Blogs, die ich lese, gesehen.
    Bei uns ist jetzt wirklich Frühling.....so schön.
    Aber wenn wir in genau 2 Monaten nach Öland kommen,
    dann ist alles grün und die Orchideen blühen.
    Das geht jetzt so schnell.
    Über uns sind schon alle Kraniche in Richtung Norden geflogen
    und Kerstin von Ölandsvindar schrieb, das sie schon Kraniche in Böda gesehen hat,
    jetzt im Schnee....
    Ich schicke dir ein bisschen Frühling nach Öland
    Liebe Grüße

    Ja, det ser mycket vinter på Öland.
    Jag har redan på webbkamera
    och bloggar som jag läst, sett.
    Med oss är verkligen våren ..... så trevligt.
    Men när vi kommer i exakt två månader från Öland,
    då allt är grönt och blommande orkidéer.
    Detta är nu så snabbt.
    Om alla tranor har flugit i norr
    och Kerstin från Ölandsvindar skrev att hon har sett tranor i Böda,
    nu i snön ....
    Jag skickar dig lite vår till Öland
    Hälsningar Marlise

    SvaraRadera