tisdag 7 februari 2017

Jag trodde att jag färdades bakåt i tiden till Tusen och en natt

Förra året var svägerskan Kerstin och jag på sightseeing i Göteborg, vi hade bestämt möte för lunch med våra seglingstokiga makar. Därför fanns det inte tid för ett besök på Dorsia Hotel & Restaurang, utan vi tittade endast in i entrén. Den lilla titten gjorde ett sådant starkt intryck på mig, så när det nu var dags för båtmässa i år, så var Dorsia ett självklart val för lunch. Jag har aldrig sett något liknande. Det är som att komma rakt in i en förfluten tidsperiod. Hela restaurangen sprakar av färg och textilier i färger som fullkomligt mättar alla sinnen. Väggar och tak är pryds av konstverk som tar andan ur en. Mottot för restaurangen Kunden skall bemötas som en kung eller drottning, och det kan jag verkligen skriva under på att det stämmer. Här kan du läsa om hotelldirektören Tomas Petersen Dorsia resa.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar