lördag 4 februari 2017

Dubbla maränger om man så vill istället för macarons

Vad i hela friden är det med de där vackra macarons som finns att köp i regnbågens alla färger. Jag har försökt mig på att baka dem ett antal gånger - om jag har lyckats ? Skulle inte tro det. I går hittade jag recept på macarons hos Leila. Ett enkelt recept som det inte går att misslyckas med trodde jag. När jag hade spritsat ut de små grisskära plattorna såg de väldigt fina ut, likaså en liten stund i ugnen. Men sen kras kras så spricker de precis om maränger brukar göra, någon fot blev det inte heller. Jag kallar dem dubbla maränger istället för macarons så känns det inte så misslyckat.







2 kommentarer:

  1. Lät du de ligga och vila 1/2-1 timme innan du satte de i ugnen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Tove Jag lät dem vila, men kanske inte en timme, jag skall prova en omgång till framöver.

      Radera