lördag 27 juni 2015

Skepp å hoj nu hoppar jag ner i bubbelkoppen

Jag funderar på om jag möjligtvis skall ta mig ett dopp i bubbelbadkaret eller om jag ev skulle ta mig en tur med med jollen med en motor på 60 hk, eller om jag helt enkelt bara skall ta mitt fartyg med badkar och jolle med motor på ut på en liten tur till Danmark eller Polen. Jag behöver inte fundera så länge eftersom jag varken äger fartyg med bubbelpool på skybridgen eller en liten jolle med 60 hk. Det är märkligt hur stora båtar drar till sig allas blickar trots allt. Vi låg  granne med den 80 fot stora crusern med alla facialiteter i Kalmar i går. Först trodde vi förstås att de hade besättning med sig men icke. En något till åren kommen man med en lika till åren kommen dam fixade angöringen själva. När de sedan skulle lämna hamnen stod mannen på bryggan och styrde båten så att damen lätt kunde lätta på tamparna. Drömma går ju alltid.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar