fredag 5 juni 2015

I går jobbade jag extra som gökhona

Morgonen började med att analysera vad som hänt på gräsmattan, det såg ut som om räven varit framme eller kan det vara en katt, ett riktigt hav av fjädrar. Vi konsulterade lite grannar om vad det kunde vara för fågel som hade fått avstå dun och fjädrar. Därefter började gök arbetet, för mitt på gräsmattan på andra sidan huset så ligger den här lilla parveln, jag hämtade en skyffel för att lyfta bort den lilla varelsen då plötsligt började han röra på sig. Inte ett fågelbo så långt ögat nådde så var hörde de lilla livet hemma. På grannens gavel hittade jag ett svalbo som jag la det lilla krypet, det blir väl spännande för den svalmamman när hon upptäcker att en av ungarna redan har kläckts. Sen var jag tvungen att titta till mitt eget lilla fågelbo med talgoxe ungar, jag har inte sett mamman och pappan där så frekvent men när jag lyfte på taket så såg jag att det var liv och rörelse i boet. Även naturen kan vara skör.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar