fredag 28 februari 2014

Granola med chokladsmak

Jag brukar göra egen mussli. I  många recept skall blandningen rostas i ugnen, det är just detta momentet som brukar misslyckas, jag tycker alltid att det blir för slabbigt. Nu hittade jag ett recept 56kilo bloggen och ja visst funkade det den här gången. Tänk när barnbarnen får reda på att mormor äter chokladmussli till frukost.

Granola
2 dl hackade hasselnötter
2 dl hackad mandel
1 dl solroskärnor
1 dl pumpakärnor
1 dl cocosflingor ( de glömde jag)
1/3 dl hela linfrön
1 tsk ekologisk vaniljpulver
1 msk kakao
3 msk kokosfett ( låt det smälta innan det blandas med övriga ingredienser)

Blanda ihop allt och fördela på en plåt
Rosta allt på 150 grader i ca 20-30 min
Rör runt några gånger
Förvara i tät burk











1 kommentar:

  1. Shit va gott!!!! Bättre än kalas puffar säger M O och M ;)

    SvaraRadera