torsdag 29 augusti 2024

Skepp å hoj

Sensommarens varmaste dag tajmade vi in, visserligen låg dimman tät på morgonen men den virvlade bort så fort solen tittade fram i öster. Tillsammans med grannarna Kicki & Björn bestämde vi oss för en tur till havs, det hade vi bestämt sedan lång tid tillbaka men det gällde att hitta en dag då vinden var lite moderat. I går var så optimala dagen och vi tog Björn och Kickis vackra träbåt och gav oss i väg så härligt att bara puttra fram i det nästan gav still havet och när luften är så där hög och krispig. Vi hade bestämt oss för gamla varvet på Revsudden men dimman låg tät där i viken så vi bestämde oss för att testa Getterön, en plats vi inte varit på tidigare, maken och jag har snurrat runt lite i trakterna men inte varit på just Getterön. Vi angjorde bryggan på ön och var helt själva men efter ett tag fick vi sällskap av en segelbåt men det finns gott om plats så det var inga problem. Grillen åkte fram och sallad i olika former dukades fram på bordet och vi fick en fantastisk middag där på bryggan. Båtturen avslutades med dopp i havet strax utanför Ispeudd, uppfriskande kan man säga. Vi fick verkligen en fantastisk dag på havet.