torsdag 29 februari 2024

Skidor på längden och bredden

Jag skulle även kunna säga att äpplet inte faller långt från päronträdet, sonens grabbar följer i både farfar och fars spår och älskar att ge sig ut i både längdspåren och nerför de svarta pisterna, ja iallafall de röda, blå och gröna. Skillnaden är att barnbarnen numera åker snowboard och där hänger inte farfar på som tur är kan man väl säga, barnbarnens far startade snowboard åkandet när han var 6 års åldern, då var det många tårar under en dag men sen satt åkandet som en smäck. Det är tyvärr inget för mig men jag fick iallafall äran att åka längdskidor med barnbarnet i perfekta pistade spår. Vi försökte hålla samma tempo runt det 5 km långa spåret och han lovade att vänta på mig. Ni förstår vi skulle upp för mördarbacken och det säger väl allt när man kommer upp för den helt andfådd och utpumpad. Jag fick några lugnande till rop -Jag väntar på dig farmor. När vi kom upp för krönet sa det bara swich i spåren och han var hästlängder framför mig. En härlig dag i backen och i skidspåren.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar