tisdag 6 februari 2024

Februari mitt i vintern

För visst är det väl så att december, januari och februari räknas till vintermånaderna, men när jag tittar ut på min gräsmatta så är den definitivt inte fylld av ett tjockt lager snö utan gräset tronar där på marken och löven från i höstas dansar runt i vivelvindarna. Nu kanske jag skall tillägga att jag befinner mig på Öland och inte uppe i Sälen för där ligger snön djup över slott och koja. Här på Öland finns inte tillstymmelse till snö mer än ut med kusten eller rättare sagt det ligger isflak och gubbar i vågorna och bildar magiska formationer medan solen gör allt för att smälta de stora blocken. Om jag inte är helt fel på det så har jag för mig att fenomenet med spruckna isflak kallas rutten is, vilket låter väldigt otrevligt nu när naturen bjuder oss på så vackert isspel.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar