måndag 1 januari 2024

God fortsättning på det nya året

Då var vi återigen inne på första dagen av det nya året, jag hoppas att det blir ett betydligt bättre år än 2023. Jag önskar att jag kunde skriva att året börjar med att Kung Bore lagt sin kylande hand över Öland och strött vinterflingor över ön men så är det inte snarare har gumman tö tagit över och låter regnet flöda. 3 grader varmt och ösregn det är vad nyårsdagen 2024 bjuder på. Vattenståndet är väldigt högt så stenarna vid vår lilla badplats syns knappt.
Mellan regnskurarna var jag ute och fotade lite fägring, just nu blommar julrosen för fullt även om den ser lite slokörad ut så spirar det blommor och inte nog med det vivan håller också ut små klockor som kämpar för att sträcka sig mot det lilla ljus som finns. Nyårsdagen 2020 fotade jag snödroppar, så jag gick ut och letade några knoppar och en liten ynka knopp hade letat sig upp ur marken, men det går snart tills det spira för fullt rabatten igen.















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar