måndag 4 september 2023

Fotbollsturnering när det är som bäst

När barnbarnen spelar cup ja då hänger vi naturligtvis på fotbollsplanen och hejar för fullt. I helgen var det cup för P15 och F15 dvs de är födda 2015 inte femton år, nej de här kanske blivande landslagsspelarna är bara 8 år. Det skall börjas i tid, jag är lite tudelad till att det skall tävlas och urskilja vinnare och vilka som är bra och mindre bra, men jag måste säga att de fantastiska ledare som vårt barnbarn har så känner jag mig ändå nöjd och kan både förstå och acceptera att det är kul att spela match mot andra lag. Visst det blir lite på riktigt, matcherna spelas i perioder med vila och taktiksnack mellan varven och det bästa av allt, alla är med spelarna byter rullande och föräldrar far -och morföräldrar sitter vid sidan med sina kaffekoppar och hejar på för glatta livet. Domarna är unga tjejer och killar som får prova på att döma och hålla koll på tiden, inga hårda ord någonstans och inte hörde jag ett ord om vad resultatet blev i matcherna. Stor eloge till alla ledare, matchvärdar domare för ert ideella arbete och för er sunda syn på vad idrott tillsammans är.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar