torsdag 7 september 2023

Första kvällsfikat på stranden

Det är knappt man tror att det är sant meningen har det blivit många bad i år och inte heller har det blivit strandhäng eller ens en kvällsmacka under tiden solen sakta dalar ner i väst. Härom kvällen tog vi oss samman och packade ner kaffe och mackor, vin och goda ostar och cyklade ner för att njuta av solnedgången. Det kan jag säga var vi inte ensamma om, det var fler än vi som hade tänkt samma tanke. Några modiga själar hade cyklat ner för att bara ta sig ett dopp i det 17 gradiga havet. För maken och mig räckte det med att bara stoppa tårna i sanden till klangen av en kopp kaffe i plastmugg, vad mer kan man begära så här på sensommaren. Dessutom fick jag inviga min nya fina solstol som jag köpte i våras, den är aldrig  kommit till användning i sommar men nu fick den ståta där i sanden och det är inte ofta jag gör reklam här på bloggen men den här kan jag verkligen gå i god för. Jag såg den i Varberg för kanske två år sedan och tyckte att den var så fin och bra, det finns remmar på den så att man kan ha den som ryggsäck och en liten väska att stoppa baddräkt, handduk och kaffe i. Jag köpte min Här och den finns i flera färger och nästa sommar kommer den att bli min följeslagare och då skall det även införskaffas en stol till maken.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar