fredag 6 januari 2023

Trettondagen

Så har vi då kommit fram till Trettonhelgen på det nya året men vad innebär trettondagen egentligen mer än att det bara är röda dagar i almanackan. Trettondagen firas till åminnelse av att de tre vise männen besökte det lilla Jesus barnet som låg där i stallet någonstans i Betlehem, detta inträffade trettondagar efter jular därför firar vi trettondagen den 6 januari, eller det kanske är mer så att vi firar trettondagsafton kvällen innan trettondagen hur som så är det mycket tretton och till råga på allt så nästa vecka är det fredagen den trettonde och det vet vi väl alla vad det betyder..fast nu är det nytt år och då gäller det att tänka positivt och se möjligheter och ta vara på glädjestunderna. I går försökte jag ta vara på glädjestunderna när jag gav mig ut i olistade längdåkningsspår, det hade väl kommit 10 cm så det var inga optimala spår jag hade att skida fram på men vad katten vad gör väl det jag fick frisk luft, snöflingor i ögonen och härlig motion så inget att klaga på bara se möjligheter, det får bli årets motto.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar