torsdag 8 september 2022

Hundra målade ribbor

”Var glad min själ åt vad du har, nu har du hundra ribbor kvar … Giv noga akt på vad du står i morgon blir med ens igår”, om jag nu får raljerar lite över Alf Henrikssons vackra dikt med uppmaning att ta till vara på dagen och för att få en fin övergång till mina ribbor som så småningom skall bli väggar till uteduschen. Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan då vi fått vår utedusch och som tur var fick vi hjälp med att sätta upp den av barnbarnet. Visserligen kommer vi inte att använda duschen den här sidan nyår men till nästa försommar ser jag fram emot att kunna duscha ute i guds fria natur när solen strålar från en klarblå himmel och fåglarna kvittrar från buskar och snår . Svågern och svägerskan har en så härlig utedusch vid sin sommarstuga i Varberg och det blev en inspirationskälla till att få till något liknade, så nu är det bara att ge sig ut och måla.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar