torsdag 25 augusti 2022

Nu blommar Bacardin

Äntligen har det blivit lite fart i Bacardin dvs dahlian som jag köpte på Zetas handelsträdgård i våras. Nu blommar den så vackert med sina purpurfärgade kronblad, visserligen är det bara tre stänglar men bättre än inget. Däremot är Café Au Lait dahlian riktigt stor och frodig, den blommade i somras med ljusrosa blommor nu har den mer övergått till precis som namnet säger Café Au Lait färg, hoppas nu bara att jag klara att övervintra de små knölarna. Något som håller på att krypa ur mina pallkragar är tomaterna, jag plockar stora fina tomater varje dag men jag undrar om de kommer att mogna färdigt, det är många som fortfarande är gröna. Det är så härligt att raska runt i trädgården och njuta av blomsterprakten nu när blommorna inte längre behöver få solsting utan till och med får lite dagg att njuta av.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar