fredag 5 augusti 2022

Det man sår får man äta

Nu gäller det att leva på vad som kan skördas, i år fick jag ner fröna lite sent och hade väl inga förhoppningar om att det skulle bli något att skörda över huvud taget. Trots torkan så prunkar pallkragarna av ätliga grönsaker och tomaterna håller på att krypa i väg ut över kanten på pallkragen, tyvärr mognar de inte så någon riktig omvårdnad har de nog inte fått men vi kanske får lite tomater till höstskörden ,vem vet. I år har maken och jag gjort en liten köksträdgård, kanske mest för att det är roligt och lite rofyllt att gå där och påta bland grödorna och se hur det växer. För något år sedan hade jag stora fina salladshuvuden som jag vet riktigt stolt över men så åkte vi bort några dagar och när jag kom hem tyckte jag att salladen såg lite konstig ut och hade några oinbjudna gäster varit framme och gnagt av alla huvuden så att endast roten var kvar, så är det att vara amatör trädgårdsmästare.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar