söndag 19 september 2021

Det kanske blir vinterbad ändå

15 grader i luften  14 i havet, det låter väl lockande för att hoppa i plurret och svalka av sin lekamen. Maken var hos en barndomskompis i Barsebäck och ringde hem uppfylld av entusiasm över att de hade badat bastu och sedan badat i havet och det var sååå livgivande och härligt. Så hur svårt kan det vara att utmana sig själv, jag brukar ju bada på våren i 14 graders temp. Jag har ingen bastu men jag har en cykel som rullar hela vägen ner till havet i full fart och varma goa kläder hade jag på mig så det skulle väl inte vara någon match. Det var väl kanske inte så sådär superskönt att stå där på stranden med kulingen bitande i skinnet men allt går med mördande reklam så det var bara att bita ihop ”jag skall ju börja vinterbada… jag skall ju börja vinterbad” så lät mitt mantra på väg ut på bryggan. Tre steg på stegen sedan är jag nere, visst var det kallt men ändå inte så farligt och någon bastu behövdes absolut inte. Jag fick upp värmen igen på cykelturen hem till den goa värmen.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar