söndag 11 juli 2021

Trädgårdsgatan 26

Äntligen kunde vi boka på bord på Trädgårdsgatan 26 i Borgholm. Vi har försökt under så många år att få möjlighet att besöka denna lilla pärlan av kulinarisk matupplevelse utan något större resultat. Men så häromdagen gick vi förbi restaurangen och jag gick in och frågade om jag kunde boka ett bord för två personer, men fick till svar att det var fullbokat till augusti, what…men den trevliga servitrisen påpekade att jag kunde boka på nätet för det är möjligt att det kommer in återbud. Vi åkte hem och jag gick in och bokade och döm om min förvåning när jag fick ett bord till kvällen efter. Trots att regnet öste ner så fick vi 12 personer som lyckats få ett bord en härlig kväll med urgod mat, vin och trevligt bemötande. Samtliga besökare kom vid samma tid och serverades en tre rätters meny bestående av pilgrimsmusslor med primörer och smörsabayonne. Till huvudrätten kunde man välja på kungsfiskfilé eller stekt och trancherad picanha med potatiskaka, till efterrätt serverades fläderparfait med smultronkräm och jordgubbsmaränger, ja ni hör ju, så galet gott. Hoppas att vi får möjlighet att boka bord igen vid ett annat tillfälle.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar