tisdag 27 juli 2021

Det blev en tur till Sälen

Aldrig hade jag väl trott att jag skulle bli så förälskad i Sälen sommartid och aldrig hade jag väl trott att det finns så många likasinnade som vill uppleva fjället utan snö. När vi var uppe strax efter midsommar så var det en hel del turister som hade upptäkt hur trevligt det är att cykla uppe på fjället men även nerför som downhill. Nu var det om möjligt fyrfaldigt som vill uppleva farterna nerför men även det stilla lunket uppe på fjället. Det var hur långa köer som helst i Lindvallen för att kunna ta sig upp med cykel och packning via liften. Det har blivit ett riktig uppsving under sommartid och restaurang verksamheterna har nog inte riktigt hängt med i svängarna med sina öppettider. Vi fick några dagar med härliga promenader och till min stora lycka så hittade jag hjortron, visserligen var de inte riktigt mogna ännu men en och annan kunde vi peta in oss. Däremot lyxade vi till det med renfilé på fantastiskt mysiga Gammelgården med sin underbara utsikt mot fjället.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar