torsdag 3 juni 2021

44 svanar och jag

Jag hade tänkt mig en stilla ensam stund vid havet med solnedgången som en kuliss, men jag var definitivt inte ensam för runt omkring vår lilla vik och runt bryggan räknade jag till 44 svanar som nyfiket tittade mig och undrade säkert vem som kom och störde matfriden för dem. Det kändes nästa som att jag gjorde lite intrång i deras gemenskap. Fast djurvän som man är så smög jag tyst och försiktigt fram till en bänk som är lägligt är placerad vid strandkanten för att underlätta ombyten till badkläder. Därefter gick jag väldigt stilla och lugnt fram på bryggan utan att göra minsta väsen av mig. Jag klättrade stilla och lugnt ner på stegen men med blicken riktad bakåt ifall svanen skulle få för sig att börja väsa och flaxa med vingarna över mitt intrång, men jag kunde lugnt och fredligt sänka mig ner i det 16 gradiga vattnet och njuta av både solnedgång och att vara ett med svanarna, med andra ord en härlig barkväll.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar