söndag 9 maj 2021

Så har hon då äntligen hamnat i sitt rätta element

Nu ligger vår Alma tryggt och säkert vid bryggan efter månader på torra land. Successivt fylls det på med båtar runt omkring oss så blir det bara lite varmare så kommer det nog att bli tomt vid bryggorna igen. Det har varit ett par dagars jobb med bom, segel och tampar av alla de slag. Naturligtvis kom vinden och drog in med byvindar upp mot 8 m/s precis när vi skulle hissa segel och sätta focken så det var bara att ta ner binda segel och försöka lite senare när vinden mojnat. Det är tufft att vara vara besättning på båten, förra året åkte jag upp i masten, det här året åkte jag ner i förpiken som var lite lättare än att behöva hissas upp i masten. Jag hade tänkt att jag skulle ta mig ett dopp när solen tittade fram men jag bangade när termometern visade 9,4 grader. Det får nog bli lite varmare i havet iallafall upp mot 16 grader. Det bästa av allt är att veckan skall temperaturen stiga till hör och häpna 20 grader, precis vad vi alla har längtat efter.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar