torsdag 20 maj 2021

Andra badet för året

Solen strålar och vinden tar i ordentligt, men vem kan motstå ett uppfriskande havsbad på 14,1 grader. Modig som jag är hoppade jag, kanske inte hoppade precis men jag klättrade i från stegen på båten. Jag får väl ändå tillstå att jag stod länge på den där stegen och väntade. Det kändes iskallt och benen började så smått domna bort men när jag väl doppat mig och dessutom två gånger så tyckte jag nog att var helt ok. Efter badet var det skönt att sitta i sittbrunnen och försöka hitta lite lä med solen tinade upp min kalla kropp. Det gäller att börja i tid om man skall bli vinterbadare som jag har funderat på. Förra året tog jag ett dopp och då var temperaturen i havet 16 grader. Ja, så är livet på en segelbåt om man inte kommer in i en hamn, då är det bara att hoppa i plurret och känna sig som en riktig viking.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar