söndag 4 augusti 2019

Det hettar till i min trädgård

I februari på började jag min hemma odlingsperiod, jag kompletterade med en bra växtlampa och så hur de små fröna av paprika,chili, tomater och blommor snabbt tog fart i de små små sålådorna. Tyvärr har jag ingen bra plats att ställa all små plantor inomhus innan det är dags att sätta ut dem. Så där blev ett litet bakslag i mina odlingsförsök. En del plantor tuppade av och en del drog i väg och blev rangliga, men när plantorna väl kom i marken så tog det fart och nu prunkar alla min små chillisar och paprika plantorna. Just nu växer lila vackra chilli frukter tillsammans med de röda färdiga frukterna på samma planta. Det är riktig lycka att kunna plocka egenproducerad mat och njuta av dem.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar