måndag 27 augusti 2018

Dagsregn när längtade man efter det

Jag njuter i fulla drag, lite svalare och regn. Det låter förfärligt trist att längta efter kyla och regn, men just nu känns det helt rätt. Jag behöver lite svalare temperatur och gräsmattan eller stäppen som vi har runt huset behöver hur mycket vatten som helst. Vi fick 6 mm regn härom natten och i dag har det väl kommit lika mycket så att kalla det dagsregn är väl synd att säga. Jag började putsa fönster men det var bara att packa ihop och dra sig in när regnet öste ner. Då blev det en bakdag i stället, en snabb översyn i skåpen för att rekognosera vilka ingredienser som skulle kunna vara användbara. Jag letade fram dadlar, nötter, jordnötssmör och choklad och sedan var det bara att improvisera. Resultatet blev en botten av mixade cashewnötter, dadlar, cocosolja, lakritspulver och lite vatten. Över detta hällde jag på ett lager jordnötssmör och några överblivna jordnötter och till sist ett lager härlig mörk choklad. Resultat: magiskt gott












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar