tisdag 20 mars 2018

Vårdagjämning, det är knappt man kan tro det

Nu är smärtgränsen nådd eller som de sa på radio Kalmar nu på morgonen - Nu får det vara slut. Jag pratar naturligtvis om vintern och kylan. 3-4 grader varmt på dagen och hoppet tänds igen, och så dippar det på natten och dessutom kommer det mer snö, precis som det inte är tillräckligt en vårdag i mars. Snödropparna står färdiga och klara under 20 cm snö och istäcke, jag undrar hur de små knopparna har klarat sig. I går kände jag bara att nu måste jag få njuta av lite andra färger än bara vitt. Det blev en tur till Thurgården för inköp av påskliljor och penséer, däremot hade jag inte mage att sätta ut dem i kylan. Det får bli utevistelse dagtid. Dessutom blev det all in för påskpyntet. Hoppas att det skyndar på Kung Bore.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar