torsdag 29 mars 2018

Sébastien Boudets lingongrova på skärtorsdagen 🐣

När jag var på bakmässan "vi som gillar hembakat" i Uppsala förra helgen köpte jag en bok av den fantastiska franske bagaren Sébastien Boudet. Från scenen inspirerade han alla hemmmabagare med sin franska maräng som resulterade i en tårta med hallon -och mangosorbe och grädde så klart som naturligtvis skulle vispas för hand. Dessutom skulle alla få smaka en liten pytte bit av tårtan och jag måste säga helt galet gott. Jag köpte boken Le Bak Bok. Sebastien lovade ett toppen recept på lingongrova som hör och häpna innehåller lingon( till skillnad från köpebrödet) . Så häromdagen matade jag min surdeg som jag har fått av min gode vän Gunilla Friman för några år sedan, sedan var det bara att sätta i gång. Resultatet blev ett riktigt grovt surdegsbröd med lingon. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar