fredag 9 februari 2018

Kärt barn har många namn

Ja visst är det så, när jag var liten kallades de topparna för gräddbullar, det finns inte tillstymmelse av gädde i dem men det var väl den vita konsistensen som gjorde namnvalet. Någon kallar dem kokosbollar och det kan väl vara relevant. Receptet hittar du Här och det kommer från tidningen Hembakat, där kallas de för mums-mums. Jag har länge funderat på att göra dessa och i går hade jag lite äggvita över så då var det bara att slå till, eftersom ork och tid fanns. De är väldigt lätta att göra tills man kommer till det där med att doppa dem i choklad, det är då kletet börjar. I receptet står det att det blir 40 st. Jag var glad att jag bara gjorde hälften när jag hade doppat mina 20. Jätte goda var de i allafall.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar