måndag 2 oktober 2017

Första vardagen i oktober

Skördefestivalen 2017 är till enda och lugnet lägger sig åter över Öland. En sak är säker och det är att solen strålade i kapp med alla utställare, vilken tur för alla som knåpat och pysslat för att göra detta till en minnesvärd tillställning för alla som boende och turister på Öland. Vi har kunnat beskåda ett otal konstnärers alster, pumpor i överflöd, potatis och allt som skördats inför eventet. Jag tog mig till Ekerum på lördagen där matvaror trängs med tomtar och troll. Om det var mycket folk ? Ja det kan man säga parkeringen var som alltid fullsmockad. Jag fick i allafall njuta av min granne, Bettans fantastiskt fina ullvantar i regnbågens alla färger. Dessutom kunde jag inte låta bli att stanna till
Vid Ann-Kristin Sundberg fantastiska dockor, så roliga och välgjorda. Kika in på länken och bli inspirerad.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar