onsdag 11 oktober 2017

Det är något med doften

Visst är det så, det finns inte mycket som slår doften av nybakat bröd eller nybakade kakor också för den delen. Värmen från ugnen som blandar sig med kanel och kardemumma får känslosignalerna att hoppa högt av lycka. Efter som det regnar ordentligt till och från mest hela dagarna så passade jag på att baka lite. Bröd är min passion men bullar går inte av för hackor det heller. Däremot tänkte jag ge mig på glutenfria bröd i muffinsform bakat med mandelmjöl och ägg. Det blev väldigt fina men tyvärr så har jag väldigt svårt för bröd bakat med ägg. Det blir någon konstig konsistens av pannkaka som inte rimmar med bröd, skall försöka hitta ett annat recept utan ägg. Hadu tips får du gärna dela med dig.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar