fredag 9 december 2016

Vårvindar friska...

Ja det var inte utan att ett visst mått av vårkänslor virvlade runt i går. Det var nästan så att jag gick runt och letade vitsippor. 10 grader varm strålande solsken och en ihärdig västanvind. Det var ordentlig sjö i vårt vackra sund mot Kalmar. Det kändes inte helt naturligt med vårvärme när Lucia snart står för dörren i all sin vinterskrud och tomtarna snart skall krypa upp ur sin små gömställen. Jag passar på att njuta innan vinterkylan slår till igen.






1 kommentar:

  1. Hej Eva,
    Schön, wieder von dir zu lesen,
    ich hatte dich schon vermisst.
    Ich komme im Moment auch kaum zu Blog schreiben
    weil ich ein Enkelkind bekommen habe.
    Es ist im Moment oft bei mir,
    weil die Eltern ihr Haus fertig bauen müssen
    und ich muss auch noch zur Arbeit gehen.
    Einen schönen Lucia Tag am 13. Dezember
    und einen schönen 3. Advent.

    Trevligt att läsa från dig igen,
    Jag hade saknat dig.
    Jag ska faktiskt knappt skriva på bloggen
    eftersom jag fick ett barnbarn.
    Det är faktiskt ofta med mig,
    eftersom föräldrarna måste bygga sitt hus redo
    och jag måste också gå till jobbet.
    Ha en trevlig Luciadagen den 13 december
    och en trevlig 3 advent.
    Kram Marlise

    SvaraRadera