onsdag 13 april 2016

Hela Sverige går i gult och blått

Det kändes nästan som att det var nationaldagen idag när jag tog en en liten promenad i byn. Gult och blått så långt ögat når. Gulsippor, blåsippor, skilla och så den vita mattan av vitsippor som breder ut sig i skog och mark. Varje vår är det lika fantastiskt, och lika överraskad av naturens skönhet blir i alla fall jag varje vår, var det verkligen så här vackert. Häggens vita blommor ger en försmak av examens känsla. På något sätt påminner våren om min tid som lärare, det var alltid fullt upp med lägerskola, exkursion, fågelskådning, myrspaning som sedan kulmininerade i examensdagen. Trots att det var många år sedan jag lämnade skolans värld så finns minnena kvar.










2 kommentarer:

  1. jättefina bilder mamma

    SvaraRadera
  2. Hej Eva,
    Danke für die Information mit Ekerum Golf Resort.
    Da deine Fotos so schön sind, habe ich Lust die Ausstellung zu besuchen.
    Wahrscheinlich ist im Mai nur am Wochenende geöffnet?
    Wir besuchen auf alle Fälle die Ausstellung in Persnäs,
    da stellt u.a. Hans Olsson seine Fotos aus.
    Kennst du seinen Blog: Kikare&Leriga Kängor?
    Deine Frühlingsbilder heute sind sehr schön!

    Tack för informationen med Ekerum Golf Resort.
    Eftersom bilderna är så vacker, jag skulle vilja besöka utställningen.
    Förmodligen är öppen maj bara på helgerna?
    Vi sköta alla fall i utställnings Persnäs,
    det finns bl.a. Hans Olssons foton.
    Vet du hans blogg: kikare & Leriga Kängor?
    Din våren bilder idag är mycket trevligt!
    Kram Marlise

    SvaraRadera