fredag 3 maj 2024

Valborg i storstaden

Som jag skrev i tidigare inlägg så hade jag packat med mig vinterkläder när vi skulle åka upp till dottern på Ekerö och för säkerhets skull packade jag ner en härlig ulltröja med tillhörande långärmad T-shirt. För ni vet hur det brukar vara på Valborg, vårkläderna skall ut och fira vid majbrasan och personerna i kläderna skakar av köld. Nix så skulle det inte vara i år, jag skulle inte frysa. Då händer väl det osannolika, vädret slår om och det blir sommar med en enda gång. Så där står jag vid elden i vinterstassen och inte tillstymmelse till vårkläder och svettas ihjäl. Så in i det sista gäckar april och vi lurade som vanligt. Vi fick en fin stund där i Ekebyhovs Parken med barn och barnbarn och det var så fint när de små scouterna kom med facklorna i vacker procession. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar