söndag 13 augusti 2023

Tillbaka på Öland igen

Då är vi tillbaka på paradisön igen, inget regn utan bara en härlig sol som värmer gott. Jag är så tacksam att fått det bästa av två världar. Ett hav som ändrar karaktär från dag till dag utanför mitt fönster och i den andra världen berg som hölj av dimma eller med ett vitt snötäcke eller som nu så här lite på sensommaren små ljuvlig gul röda bär. Eftersom det har kommit lite regn här på Öland så passade jag på att gå på lite svampspaning och visst hittad jag lite kantareller men det är lite tidigt ännu kanske däremot var karl-Johan svampen jätte fin och ståtlig. Det jag kan sakna är alla bad, dels har det inte varit någon badmånad i juli och inte i augusti heller om man nu inte är vinterbadare förstås, 16 grader är det nu i sundet och det är väl vad det brukar vara så där i början på juni. Jag kom av mig från badandet i juni och sedan är det lite motigt att komma i gång igen, men skam den som ger sig.










2 kommentarer:

  1. Sååå fina svampar o foton som vanligt!
    Ps vi badade igår! 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu är det läge för svampplockning.

      Radera