tisdag 22 augusti 2023

Idag blir det Dahlia parad

 Det har gått åt en hel del vatten för att få fart på Dahliorna som jag planterade i våras. Maj och juni var extremt torrt och solen strålade och värmen var näst intill outhärdlig, då var det full fokus på att hålla lössen borta från växterna och att vattna. Nu har blommorna kommit i gång men jag har två rötter som inte vill blomma det är en som heter Creme Brulée och en som heter Bacardi. De var så fina förra året men tyvärr kunde jag inte förvara dem på rätt sätt så jag fick köpa nya detta året men i år blir det inga blommor på dem. Däremot har jag en som heter Wizard of Oz  och den sjuder av liv. Jag tog några bilder på planterade dahlior när vi var uppe i Sälen som också får ingå i paraden. Den som blommar allra mest och kanske vackrast är den magnifika röda dahlian som jag fick av svägerskan i våras, den är så vacker.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar