torsdag 27 april 2023

Det där med fågelholkar

Under flera år har jag köpt superfina fågelholkar från Wildlife garden , det har varit allt från funkisholkar med balkong till herrgårdsholkar med terrass. De har varit perfekta boende för småfåglar som gärna flyttar in på försommaren och på vintern har de varit utfodringsfönster där småfåglarna lätt hittar mat och dessutom lite skydd för snö och regn. Men sen är det där med lite större fåglar och i sammanhanget kan nämnas Hacke hackspett. Fantastisk fågel som med sitt pickande nästan ger nackspärr bara av att studera tekniken. Nu har jag tröttnat på Hacke som har hackat sönder i stort sett alla mina fågelhotell, så nu köpte jag en holk på Biltema för 79.- istället förr 700:- som funkishusen kostar men visst jag fick måla holken själv men det kan det vara värt. Så nu har jag satt upp min nymålade holk och satt upp en skylt för uthyrning så får vi se vem som hittar hit först och vill hyran sig och föd upp sina ungar, bara det, inte blir Hacke.














.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar