måndag 23 augusti 2021

Fortsatt bad

Femton grader i havet eller om det var fjorton och femton grader i luften då är det inga problem att hoppa ner i böljan den blå. Det känns ändå väldigt skönt att börja dagen med ett dopp, jag brukar ta min cykel ner till vår fina brygga  runt 6 snåret men häromdagen var nog klockan halv 9 vilket gjorde att solen hade kommit upp lite längre på himlen och strålade ner precis när jag hoppade i. I vanliga fall är det alltid skugga vid dagens första bad. Något som överraskade var det höga vattenståndet 23 cm över medelhavsnivån, vilket gjorde att jag snabbt blev heldoppad på en gång. Det är allt något visst med bad i arla morgonstund, och när det är lite krispigt och lite kylslaget.











1 kommentar:

  1. Wie schön, du kannst immer noch schwimmen.
    Und der König ist an dir vorbeigefahren.
    Ja, auf Öland zu leben macht bestimmt Spaß.
    Wir dagegen haben unseren Schwedenurlaub storniert.
    Das Hochwasser hat doch größere Schäden an unserem Haus verursacht. Daher müssen wir hierbleiben und Handwerker suchen und alles einpacken. Den Umzug vorbereiten.
    Ich würde jetzt auch lieber auf Öland sein.
    Dir weiter eine gute Zeit

    Vad trevligt, du kan fortfarande simma.
    Och kungen körde förbi dig.
    Ja, att bo på Öland är definitivt kul.
    Vi å andra sidan avbröt vår semester i Sverige.
    Översvämningen orsakade stora skador på vårt hus. Så vi måste stanna här och leta efter hantverkare och avsluta allt. Förbered dig för flytten.
    Jag föredrar att vara på Öland nu.
    Du fortsätter att ha det bra .....Kram Marlise

    SvaraRadera