torsdag 28 mars 2019

Tur att de svart backarna är pistade

Solen steker från en klarblå himmel och värmer både kropp och själ. Snön i backarna och spåren är väl pistade och preparerade för härliga dagsturer och åk i backen. Alfons åker från arla morgonstund tills dess att liftarna stänger, med lite avbrott för matintag och gofika i backen. Trollskogen lockar naturligtvis med alla roliga troll och djur som dyker upp lite varstans. Jag har naturligtvis lyckats med konststycket att trilla i löparspåret när jag skulle ta mig ner för som jag kallade det löparväggen brant som katten. Emma förstod inte vad jag pratade om hon tycker mest att det är en liten kulle, men jag lovar att backen sluttar riktigt ordentligt, kanske inte riktigt 45 grader som slalombacken men ändå.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar