fredag 22 mars 2019

Härligt sega kakor och bröd i kall ugn

Om det skall gå snabbt att baka och inte vara för pilligt eller omständigt, då är första alternativet snedskurna småkakor i alla de smaker. Min mamma bakade alltid chokladkakor och de har blivit en självklarhet för mig att göra dessa. Barnbarnet Meja har gjort en beställning på chokladkakor och drömmar och – ”sådana där som jag gillar” det är kolasnittar det. Vem kan motstå den beställningen. Den här gången fick jag ihop fyra olika sorter, chokladsnittar, kolasnittar, jordnötssnittar och till sist sega snittar med Linds goda choklad med créme Brulée fyllning, och de kan jag lova att de var en riktig hit, så goda. Jag hittade ett gammalt recept på fyra bröd i kall ugn och vips så hade jag fyra härliga råglimpor också.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar