måndag 17 september 2018

Tacksam för sjukvården så att jag kan njuta av båtlivet med barn och barnbarn

Tusen tack för alla positiva och upplyftande hälsningar i samband med att mina ögon tog en vändning jag aldrig kunde tänka mig skulle hända. Med andra ord lite oförberedd på vad som kan drabba oss på ålderns höst. Hur som helst så är näthinnan fast svetsad igen med hjälp av laser för att förhindra framtida näthinneavlossning. Jag har väldigt svårt att identifiera mig i sjukvårdsbilden som våra politiker och för den del media, målar upp om en sjukvård i fullkomlig katastrof. Jag ringde sjukvården klockan åtta och fick komma till vårdcentralen klockan elva. Klockan tre hade jag fått en remiss till ögon mottagningen och blev snabbt behandlad med laser. Fyra läkare med icke svenskklingande namn gjorde sitt yttersta för att hjälpa mig och rädda min syn. Jag är oerhört glad och evigt tacksamma att de finns till vår hjälp, så att jag kan glädjas och se barn och barnbarn hjälpas åt med båtsäsongens näst sista uppdrag- avmastning. 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar