torsdag 6 september 2018

Var rädd om dina ögon

Inte kunde jag väl ana att de små prickarna och de små dimmorna som störde min syn på ena ögat var glaskroppsavlossning med ruptur på näthinnan. Vilken tur att jag kom i väg på undersökning och fick en fantastisk snabb och effektiv vård  med laserbehandling på Vårdcentralen i Färjestaden och ögonmottagningen på Kalmar lasarett. Nu checkar jag ur från bloggen en vecka. Jag får inte läsa, sitta med datorn eller telefon på en vecka så nu blir det stillsamma promenader i naturen och vila.





1 kommentar:

  1. Hej Eva,
    Das ist ja verrückt. Ich hatte vor 2 Monaten auch ein Loch in der Netzhaut und musste geläsert werden. Ich hatte auch großes Glück das es erkannt wurde. Man kann sehr schnell blind werden.
    Gute Besserung wünsche ich dir und eine Woche nichts lesen,denn es dauert bis zu 10 Tagen bis die Laserpunkte mit der Netzhaut verwachsen sind.
    Alles Gute.... Kram Marlise

    SvaraRadera