onsdag 23 maj 2018

Startade sist men var snart i kapp

PI bland får man rucka på på principerna. Maken som alltid varit en inbiten seglare var så sugen på att skaffa segelbåt för några år sedan, jag var vä så där förtjust men sonen hejade glatt på. Så till sist föll jag till föga, man lever bara en gång och då måste man få förverkliga sin dröm.  Däremot hade jag några specifika krav, jag skulle inte vara delaktig i torr -och sjösättning. Tyvärr funkar det inte så har jag märkt, bestämmer man sig för att skaffa en stor båt ja,  då får alla i familjen hjälpa till. Inte trodde jag väl att jag skulle säga ja till att segla måndagstävling, men så blev det i alla fall, första racet. Grannen hakade också på så med en besättning på 3 personer tog vi oss sakta men säkert fram till vinnar position, nja kanske inte riktigt vinnare men någonstans i mitten i alla .








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar