måndag 7 maj 2018

Dackegymnasterna i Växjö firade 50 år

Vilken fest, vilket engagemang och vilken glädje. Jag är så tacksam över att ha fått vara en Dackegymnast. 1968 startade Bo Erlandsson Dackegymnasterna i Växjö. 12 år och full av spring i benen hoppade jag med i en av grupperna som startade. Vi reste land och rike runt på tävlingar, hade uppvisningar och åkte på läger. Framför allt ett läger som ligger mig och alla gymnaster i Kronoberglän varmt om hjärtat är Hällevikslägret. Det blev återkommande inslag varje sommar för mig. Först som lägerbarn sedan hjälpledare och till sist ledare. 25 somrar blev det totalt. I helgen fick fick jag den stora äran att vara med på Dackes födelsedagsfirande. När jag sitter där på läktaren i Fortknox Arena och tittar ut över alla barn, ungdomar och ledare som får uppleva gemenskap och rörelseglädje precis som jag fick för 50 år sedan, ja då kommer tårarna av lycka och känslan av att vara 12 år igen. Stort tack till alla som gjorde jubileet till ett otroligt fint arrangemang och tack Bosse för att du hade modet och viljan att starta upp Dackegymnasterna och tack Elisabet och Lotta för alla härliga minnen som bubblade upp under kvällen och tack Gittan för att du visade att ränderna aldrig går ur en gymnast, djupt imponerad av ditt framförande.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar