söndag 28 januari 2018

Jag letar vårtecken

Jag vet, det är bara januari, vintermånad. Det kommer säkert vinter emellan innan den riktiga våren spritter i marken. Jag har lämnat stranden och sanden mellan tårna i Costa Rica för snön under grova vinterkängor. På något sätt så njuter jag även av den kalla tiden här hemma, det är ett visst lugn i det kalla. Dessutom gör jag varje dag till en spaning av vårtecken. Jag letar knoppar som brister, fåglar som försiktigt provar sina små läten. Hur glad blir man inte när solen är uppe 10 minuter längre varje dag. Det är vinterlycka det.







1 kommentar:

  1. Ja, wir haben keinen richtigen Winter.
    Es beginnt schon vieles zu blühen.
    Aber leider haben wir auch sehr wenig Sonne,
    es ist immer grau und viel Regen.
    Der Rhein und die Mosel haben schon zum 2. Mal in diesem Jahr Hochwasser.
    Aber in auf Öland blühen auch schon die Schneeglöckchen,
    das ist schön.
    Ich hoffe, ihr habt den Klimawechsel von Costa Rica nach Schweden
    gut überstanden.
    Weiter viel Spaß, beim suchen des Frühlings

    Ja, vi har inte en riktig vinter.
    Många saker börjar redan blomma.
    Men tyvärr har vi också mycket lite sol,
    Det är alltid grått och mycket regn.
    Rhen och Mosel har redan översvämnat för andra gången i år.
    Men i Öland är snöblommorna redan blommande,
    det är trevligt.
    Jag hoppas att du har klimatförändringen från Costa Rica till Sverige
    väl överlevt.
    Ha det roligt när du letar efter våren......Kram Marlise

    SvaraRadera