lördag 29 april 2017

Sväva på moln med en sko för hälsan

Idag vill jag slå ett slag för MBT skor. Masai Barefoot Technology, bara namnet gör att man fullkomligt skrider fram. Grundaren Karl Mullers ide var att efterlikna masaierna barfota gång på mjuk mark där kroppen måste balanseras i varje steg. Sulan är rundad så foten rullar från tå till häl. Jag köpte min första MBT 2005 efter en påfrestande knäskada. Jag letade skor i dagar tills jag av en slump trillade över ett par svarta MBT. Utbudet var inte så stort då och sulorna gigantiska men jag föll pladask direkt, de absolut skönaste skor jag någonsin haft. Idag finns det hur många olika skor och sandaler som helst att välja på. När jag fyllde år fick jag ett par röda underbara MBT skor om jag fullkomligt flyger fram i under mina PW pass. Har du det minsta ont i knä, höfter eller fotleder så prova ett par MBT, jag lovar att du är fast direkt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar