onsdag 11 januari 2017

Semla och 5 kg ekologiskt mjöl

Är det verkligen skillnad på vetemjöl och vetemjöl. Ja, det är det sannerligen. Jag brukar använda mig av mjöl från Orgakvarn i Skärblacka som har ett riktigt bra mjöl, men eftersom maken skulle envisas med att köpa semla i helgen så fick det bli ett besök på det nya bageriet Fredriks Bröd och Bakverk i Färjestaden. Bagaren Fredrik som driver Fredriks Bröd och Bakverk bakade semlor så det stod härliga till och smaken var det verkligen inget fel på. Till min stora lycka kunde jag köpa 5 kg  ekologiskt mjöl som kommer från Labanskvarn på Gotland av Fredrik. Naturligtvis var jag tvungen att prova mjölet. Ingen tvekan, ett underbart mjöl, mjukt och luftigt och galet goda brödbullar blev det också. Tur att maken envisades med att köpa semla.









2 kommentarer: